Se tudi vi sprašujete, kako najti čas za pisanje blog prispevkov ob redni službi?
Večina izmed nas je ljubiteljskih blogerjev, ki se ne more preživljati zgolj od pisanja člankov. Seveda med blogerji obstajajo posamezniki, ki lahko blog prispevek napišejo v nekaj minutah in »nabijajo« slabo vest vsem ostalim. Vendar večina potrebuje veliko časa za pisanje in urejanje spletne vsebine. S tem ni nič narobe.
Vsak začetek je težak. Sam sem mislil, da je pisanje člankov bolj tek na 100 metrov z ovirami, na koncu se je izkazalo, da je pisanje bolj maraton čez minsko polje. Ko sem ob koncu tedna le našel nekaj časa za pisanje članka sem bil brez idej. Ure in ure sem gledal v zaslon, brez večjega učinka.
Ko sem se končno spravil za računalnik sem:
- večino časa preživel na Youtubu/Netflixu,
- samo prebiral novice,
- zbudil sem se zgodaj, spil dve skodelici kave in … spet Youtube.
Zato sem moral nekaj spremeniti. Na spletu sem iskal različne vodiče in nasvete za organizacijo časa ter dnevnih nalog, ki bi mi zagotovile dovolj časa za redno pisanje bloga. Nato sem si zastavil cilj; eno uro na dan bom namenil svojemu blogu. Ta ena ura je kmalu prerasla v dve ali tri. Zato sem začel razmišljati, kako bi čim bolj optimiziral sam proces in ob koncu dneva prihranil nekaj časa za bolj pomembne reči.
Po nekaj tednih sem ugotovil:
Da je ena od največjih težav pri pisanju bloga ob redni zaposlitvi, da imam na voljo le določeno število najbolj produktivnih ur. Eden izmed najbolj pogostih nasvetov je, da se je potrebno odpovedati nekaj uram spanca na dan in delati na razvoju spletnega bloga. Za nekatere to pomeni, da gredo spat zelo pozno, spet za druge pa, da vstanejo zelo zgodaj in večino dela opravijo še pred službo. Meni veliko bolj ustrezajo pozne ure, ko že vsi drugi trdno spijo in lahko slišim samo zvok tipkovnice in ventilator računalnika.
Če se resno lotiš pisanja svojega bloga potem to zahteva veliko časa. Posledično se veliko blogerjev počuti preobremenjene s pisanjem člankov, skrbijo za družabna omrežja, odgovarjajo na komentarje in iščejo možnosti, da iz svojega bloga iztisnejo kakšen euro.
Naloge sem si razdelil po pomembnostih:
- generiranje idej,
- pisanje vsebine,
- grajenje skupnosti,
- spremljanje dejavnosti na blogu.
Tako sem si zastavil cilje, ki sem jih lahko dosegel. Če želite redno pisati blog, potem si zastavite določeno število objav na teden ali mesec.
- »Vsak teden bom napisal dva blog prispevka na temo …«
- »Ta mesec bom napisal deset blog prispevkov.«
Moj cilj je napisati vsaj dva blog prispevka na teden, pridobiti vsaj dve povratni povezavi in stopiti v stik z dvema blogerema, ki bi bila pripravljena objaviti vsebino na mojem blogu.
Na začetku meseca si pripravim seznam člankov. Tako se izognem uram sedanja za računalnikom in premišljevanja o čem naj pišem.
- Svojo produktivnost sem povečal tako, da sem se najprej lotil »največjih« ali »težkih« nalog. Pred tem sem delal najlažje naloge na začetku in potem ko mi je padla motiviranost za delo, so mi ostale samo še najbolj neprijetne naloge.
Npr.: Spletno pošto pregledujem trikrat na dan: pred začetkom dela, po malici in na koncu delovnika.
- Generiranje idej. Kot sem že omenil, sem imel težave s pomanjkanjem idej za blog članke. Sedel sem za računalnik in začudeno strmel v zaslon brez prave ideje, o čem bi sploh pisal. Zato si zdaj poiščem ideje na spletu in si jih zabeležim med zaznamke. Na koncu meseca razredčim seznam in uporabim le najboljše ideje za članke.
- Ugotovite, kaj najbolje delate. Mogoče boste za to potrebovali nekaj časa. Meni najbolje odgovarja domači kavč in prenosna mizica, ki nudi ravno dovolj prostora za prenosnik in miško. Pred tem sem že poskusil sedeti za računalniško mizo, pisati na balkonu, v kuhinji za jedilno mizo, vendar sem na koncu poslušal kakšen rock koncert ali gledal dokumentarec.
- Ko ste pri volji in vam gre pisanje blog prispevkov, jih, kot za šalo, napišete več, si nastavite, da bodo objavljeni kasneje. To je kot nekakšna avtomatizacija objav.
Ali to deluje? Meni je pomagalo, da sem se bolj resno lotil pisanja bloga. Je pa v veliki meri odvisno od posameznika in njegove volje do dela. Nihče ne zahteva, da se vsak blog prispevek po dolžini lahko tekmuje z romanom Vojna in mir. Za začetek je dovolj, da objavite en prispevek na teden. Ta naj bo dolg nekaj 100 besed. Pisanje bloga je dolgoročna investicija, zato je potreben čas preden bo vaše pisanje obrodilo sadove.