Razmišljate o pisanju spletnega bloga?
Bloganje za večino predstavlja sanjski poklic. Kaj je boljšega, kot delati od doma ali potovati po svetu in pri tem pisati blog? Pogosto vprašanje s katerim se srečujem, se zato glasi: “Ali se da preživeti samo z bloganjem?” Odgovor ni enoznačen. V Sloveniji se namreč lahko le redki blogerji pohvalijo, da jim bloganje predstavlja edini vir prihodka. Tisti redki, ki jim je to celo uspelo, pa so potrebovali leta, da so končno našli pot do uspeha.
Če vas zanima, kaj potrebujete, da boste pri ustvarjanju vsebin čim uspešnejši, si preberite naslednje nasvete.
1. Potrebujete potrpljenje
Pisanje bloga je maraton, ne tek na kratke proge. Ne more pričakovati, da boste v prvem mesecu ustvarili spletni blog in zaslužili dovolj denarja, da boste pustili svoje redno delo. Starejši pravijo, da je potrpljenje lepa čednost, in res je tako.
Obstaja veliko blogerjev, ki predčasno zaključijo svojo pot, še preden se je ta dobro začela. Večina izmed njih postavi blog, napiše nekaj člankov, nato pa čaka, da se na blog zgrnejo množice obiskovalcev. Takrat se pravo delo šele začne. Dobra promocija je prav tako pomembna, kot je pomemben članek s kakovostno vsebino. Zato je treba biti na tem področju vseskozi dejaven.
2. To je posel
Če se želite preživljati s pisanjem bloga, je potrebna močna samodisciplina. Delo od doma namreč ponuja veliko prednosti, a še več pasti. Treba je popolnoma spremeniti miselnost in na blog gledati kot na podjetje, v katerega vložite svoj čas in denar.
Če k svojemu blogu pristopite kotk hobiju, potem ga kot takega tudi obravnavajte. Občasno napišite kakšen članek ter pošljite kakšno elektronsko sporočilo, vendar se ne trudite z grajenjem vašega družabnega omrežja.
Če želite zagnati uspešen blog, potem morate na spletno mesto gledati, kot na poslovanje uspešnega podjetja. To pomeni naslednje:
- redno objavljate blog prispevke,
- držite se ustaljenega urnika,
- vlagate čas v razvoj bloga,
- gradite dobre odnose v svoji niši,
- povezujete se s konkurenco.
Uspešni blogerji razumejo, da obstaja velika razlika med tistim, ki je zgolj hobi bloger ter med tistim, ki piše blog za denar.
3. Socialna omrežja
Večina blogerjev na začetku svoje poti nima dovolj denarja, da bi oglaševali svoj blog na spletu. Zato je potrebno graditi in negovati dobre odnose z drugimi blogerji.
Na tem mestu je treba spremeniti tipično slovensko miselnost in pomagati drugim, še posebej tistim, ki so se podali na lastno blogersko pot. Treba je biti dejaven na socialnih omrežjih, se povezovati z drugimi blogerji, spletnimi stranmi in podjetji. Na začetku ne gre drugače, kot da preiščete medmrežje in najdete enako misleče blogerje. Presenečeni boste, koliko izmed njih je pripravljenih pomagati.
4. Prihodek od pisanja spletnega bloga močno niha
Trd je moj blogerski kruh. Ja, je res. V Sloveniji težko rečemo, da je mogoče preživeti izključno od pisanja bloga. Zanimanje za »influencerje« v zadnjem času sicer narašča, a to še ne pomeni, da če se en mesec kopate v denarju, bo vsak naslednji takšen ali še boljši. Za večino blogerjev predstavlja blog hobi in vir dodatnega zaslužka na internetu.
Prihodek je v veliki meri odvisen tudi od številk. Kakšnih? Od mesečnega obiska strani, števila sledilcev na Instagramu, »engagementa«, ki ga ustvarjajo vaši sledilci in, konec koncev, od tega, v kolikšni meri pokroviteljem koristijo vaše objave. Zato je malo blogerjev, ki znajo komunicirati s svojimi bralci na takšen način, da je sodelovanje koristno za vse sodelujoče.
5. Velik obisk še ne pomeni veliko denarja
V teoriji več obiskovalcev pomeni več denarja. Pa je to res? Je, a le, če znate blog na pravi način prodati. Če želite, lahko na strani prodajate PR objave ali ustvarite Google Ads račun in služite od klikov na oglas. Mnogi se odločijo in ponujajo različne spletne tečaje. Če vam uspe z blogom pridobiti več tisoč obiskovalcev na mesec, potem si zaslužite, da ste tudi nagrajeni za svoj trud.
6. Zbirajte elektronske naslove
Kdo še zbira elektronske naslove v času GDPR uredbe? Tako spletne strani kot tudi spletne trgovine, saj se zavedajo pomembnosti lastne baze podatkov z elektronskimi naslovi. Vsak, ki pride prvič na vašo stran, ne bo takoj kupil izdelka ali naročil storitve, zato je pomembno, da vas najprej dobro spoznajo.
Zbiranje elektronskih naslovov vam omogoča, da ste v nenehni komunikaciji s svojimi bralci. Pri postavitvi spletnega dnevnika je eden izmed prvih ciljev ta, da začnete graditi svoj seznam elektronskih naslovov. Tudi če na začetku ne boste nič prodali. S pomočjo seznama lahko obveščate svoje bralce o novih prispevkih ali zanimivih novicah, ki so povezane z vašo stranjo.
7. Učinkovitost
Dan ima samo 24 ur. Če vprašate blogerja, ki želi razviti svoj blog v spletno mesto z visoko avtoriteto, boste hitro ugotovili, kaj to pomeni. To namreč pomeni, da ne morete sedeti in zapravljati časa za stvari, ki vam ne bodo pomagale pri grajenju skupnosti in rasti bloga. Uspešni blogerji so tisti, ki svoj čas porabijo racionalno, svojo energijo pa usmerjajo v dnevne, tedenske in mesečne naloge, ki najbolje pripomorejo h grajenju skupnosti.
8. Pomanjkanje motiviranosti
Na začetku ste na vrhu motiviranosti. Najprej postavite spletni blog, napišete 20 objav, naslednji mesec 10 in nato …
Zato je treba večje in kompleksnejše naloge razdeliti na več manjših, s pomočjo katerih boste pripomogli k rasti bloga:
- odgovarjate na prejeto el. pošto,
- odgovarjajte na komentarje,
- pošiljajte pošto,
- oglašujte na družabnih omrežjih,
- redno pišite dobre prispevke.
Prav vsaka izmed naštetih stvari vzame svoj čas in energijo. Zato je pomembno, da si jih razdelite na več manjših in lažje dosegljivih nalog:
- danes bom poslal pet elektronskih pošt,
- jutri bom v stiku z desetimi blogerji in se poskušal dogovoriti za »guest blog post«.
Poskrbite, da boste naloge redno in vestno opravljali. Seveda si lahko pri tem vzamete čas za počitek, vendar šele potem, ko dosežete zastavljene cilje.
9. Bloganje ni za vsakogar
Včasih se zdi bloganje kot redni vir prihodka nekakšne vrste znanstvena fantastika in pogosto spominja na življenje kakšnega stripovskega junaka. A kljub temu ti ni primerno delo za vsakega posameznika. Če že na začetku pristopite k pisanju bloga z mentaliteto: »Bom poskusil, kar bo, pa bo«, potem ste na dobri poti, da ne boste uspeli.
Prišli bodo trenutki, ko boste ure in ure sedeli za svojo pisalno mizo in zrli v monitor ter se spraševali, kaj napisati. Prišli bodo dnevi, ko boste napisali dva ali tri prispevke v nekaj urah. Zato je pomembno, da se povežete z drugimi blogerji, ki vam bodo pomagali in vas motivirali v časih, ko bo motivacija na dnu.