Tudi vi iščete načine, kako zgraditi blog, ki ga bo obiskalo večje število bralcev?
Bi želeli ustvariti spletno vsebino, ki bi vašim bralcem ponudila dodatno vrednost? Zakaj bi pisali blog, če ga nihče ne bere. Zato je pomembno, da gradite skupnost in avtoriteto spletnega mesta. Grajenje skupnosti na vašem blogu vam nudi številne možnosti za rast, napredek in zaslužek.
Vendar grajenje skupnosti zahteva svoj davek. Za izgradnjo aktivne skupnosti je potrebno veliko časa. Morate se zavedati, da se uspeh ne zgodi skozi noč. Vzpostavljanje odnosa z obiskovalci je težko. Kljub svojim najboljšim prizadevanjem se morate pripraviti tudi na morebiten neuspeh, ne želene komentarje ali spletno pošto.
Da bo vaša pot lažja sem vam pripravil nekaj nasvetov, ki vam bodo v pomoč pri gradnji vašega bloga. Pri gradnji bloga ciljamo s preprosto formulo:
Obisk spletnega mesta + čustva + angažiranost bralcev = veliko število komentarjev
Na začetku grajenja vaše skupnosti in vse interakcije se vrtijo okoli vas. Vaši bralci vam povedo, kaj si mislijo o svojih objavah. Zato je pomembno, da redno spremljate aktivnosti na blogu ter družabnih omrežjih in sodelujete v razpravah (komentarjih).
- Prosite jih, naj oddajo svoj komentar – Spodbudite svoje bralce, da oddajo komentar. Na začetku grajenja svoje skupnosti, ko boste imeli manjše število bralcev svojega bloga, jim pošljite elektronsko sporočilo, ki bo personalizirano. V sporočilu sem jih zahvalite za oddano mnenje in jih povprašajte kakšne blog prispevke bi želeli prebirati v prihodnje. Na ta način boste dobili sveže ideje za nove blog prispevke.
- Omogočite preprosto komentiranje prispevkov – Tudi sam dnevno prebiram članke in oddajam komentarje. Pri večini spletnih blogov se je potrebno registrirati ali izpolniti veliko podatkov, da lahko oddaš svoje mnenje. Čeprav popolnoma razumem skrbnike spletnega mesta, da se z registracijo uporabnika borijo proti nezaželenim ali »spam« komentarjem, sam v večini primerov zapustim spletno mesto, ne da bi pustil komentar. Sama registracija predstavlja le še eno oviro, ki ste jo postavili med vami in bralci. Zato naj bo obrazec za oddajo komentarjev kar se da preprost in hiter za uporabo.
- Odgovorite na komentarje – Če niste vi pripravljeni oddati komentarja pod svojim člankom, zakaj bi ga potem oddali bralci? Zato je pomembno, da ko nekdo odda komentar sodelujete z njim. Sodelovanje z bralci je lažje na začetku, ko vaš blog še nima veliko obiskovalcev. Z vsakim dnem, ko se bo število teh povečalo, bo odgovarjanje na vsa vprašanja postalo težje.
- Vsebino pripravite na podlagi najboljših komentarjev – Če kateri izmed uporabnikov odda odgovor z dodano vrednostjo ali je s tem komentarjem spodbudil ostale bralce, da so podali svoje mnenje, uporabite to kot inspiracijo za nove prispevke.
- Postavite jim konkretno vprašanje – Zaključite vsak prispevek z vprašanjem.
Na koncu vsakega blog prispevka spodbudim bralce, da odgovorijo na vprašanje ali podajo svoje mnenje.
Na takšen način povemo bralcu, da nas zanima njihovo mnenje. Čeprav imajo podrobna vprašanja pogosto večjo stopnjo angažiranosti bralcev v primerjavi z vprašanji, ki so bolj splošna. Zato predlagam, da izberete vprašanja, ki so tesno povezana z nišo, v kateri ste.
- Postavite jim izziv – Postavite jim izziv, ki ga z lahkoto dosežejo? V naslednjem tednu vsak dan preberite eno poglavje knjige. Na koncu prebrane knjige svoj vtis zapišite na spletnem blogu. Spodbujajte dobre življenjske navade, ki pripomorejo k zdravem načinu življenja ali krepijo dobre človeške odnose.
- Glasovanje – Je ena izmed najbolj enostavnih metod, kako spodbuditi obiskovalca, ki je prvič na vaši strani, da odda svoje mnenje. Na stran dodajte obrazec za glasovanje in jim ponudite možnost izbire. V naslednjem koraku jih prosite, naj na dnu strani še zapišejo, zakaj so se tako odločili. Mogoče se vam zdi, da glasovalni obrazec na strani in preprost gumb »glasuj« nista dva od dejavnikov, ki bi sprožila večjo angažiranost vaših bralcev, vendar lahko obiskovalca spletne strani spremenita v rednega bralca.
- Interakcija z bralci – Če smo v prejšnji točki govorili o možnosti glasovanja na strani, je prav tudi, da rečemo nekaj besed o samih rezultatih, ki smo jih pridobili z glasovanjem. Zakaj? Ker lahko naše rezultate predstavimo v novem prispevku in tako povečamo sodelovanje med bralci.
- Usmerjanje bralcev na družabna omrežja
Interakcija z obiskovalci se ne nanaša samo na spletno mesto. Danes večina interakcije poteka v različnih Facebook skupinah, nišnih forumih in drugih družabnih omrežjih. Saj so družabna omrežja zasnovana tako, da spodbujajo interakcijo med uporabniki.
- Spletni forum
Čeprav je število spletnih forumov v zadnjem času močno upadlo, spletni uporabniki še vedno iščejo podatke po njih.
Prednosti spletnega foruma:
+ poveča angažiranost bralca,
+ pripomore k grajenju vsebine na strani,
+ poveča število strani, ki jih obiskovalec obišče na strani,
+ zajeme lahko širši krog bralcev.
Slabosti spletnega foruma:
+ moderiranje spletnega foruma je zahtevno in zahteva veliko časa,
+ da spletni forum »živi« je potrebno imeti dovolj obiskovalcev na spletni strani,
+ potrebno je vzdrževanje foruma.
Seveda obstajajo tudi alternative, med najbolj poznanimi sta Google+ skupnosti in Facebook strani.
- Povabite vaše bralce, da pomagajo pri ustvarjanju spletne vsebine
Večina spletnih strani in blogov nudi samo enostranski pogled novinarja, pisca besedila ali urednika na določeno vsebino. Zakaj ne bi na svojem blogu ponudili priložnost tudi ostalim blogerjem v vaši niši. Takšna oblika sodelovanja je v tujini že zelo razširjena, v Sloveniji pa jo zelo malo spletnih blogov uporablja. Večina izmed njih za tovrstno obliko vsebine želi imeti plačilo. Sam sem mnenja, da le skupaj lahko pripravimo dovolj kakovostno spletno vsebino, ki bo našim bralcem ponudila vsebino z dodano vrednostjo.
Zdaj ste na vrsti vi. Katerega od zgoraj naštetih nasvetov boste preizkusili na svojem spletnem blogu? V komentarju zapišite vaše najljubše nasvete za grajenje spletne skupnosti.