Oglaševanje na Facebooku je v zadnjih letih postalo stalnica tudi za večino slovenskih podjetij, saj ponuja obilo novih možnosti za doseganje raznolikih ciljnih skupin in številne kreativne načine promocije izdelkov in storitev. Vložki v Facebook oglase zato rastejo, vzporedno z njimi pa se širijo tudi možnosti za uporabo tega družabnega omrežja v oglaševalske namene.
Če ste tudi sami del tega vse bolj prostranega oglaševalskega vesolja in prav v teh trenutkih iščete navdih za novo kampanjo ali prodajni nagovor, bo tale članek kot naravnost za vas. V njem sem namreč zbral nekaj najbolj navdihujočih, prodornih, inteligentnih in vsesplošno zelo zanimivih izjav velikih umov s področja marketinga ali znanih mislecev, ki vam bodo nedvomno koristili tudi na Facebooku. Sam sem jih pred časom našel na spletni strani Vengeharbour, zdaj pa mi je z njihovo pomočjo končno uspelo pripraviti pregled odlik, ki jih mora imeti vsak, ki se predstavlja kot Facebook oglaševalec.
Morda vam kakšna od spodnjih opazk pomaga osvetliti kakšno od lastnih oglaševalskih zagat z drugačnega zornega kota ali vam celo vlije navdiha za popolnoma nov pristop.
Ste pripravljeni? Pred vami je kratko potovanje skozi Facebook oglaševanje 😉
Ustvarjajte Facebook oglase, ki bodo pritegnili
Predvsem v doživljajsko vse intenzivnejšem modernem svetu je čedalje težje pritegniti pozornost ljudi ali ustvariti nekaj, kar bo v njih zbudilo zanimanje. Če se ne boste potrudili, da bi ljudi navdušili in prepričali, da vam posvetijo čas, se bodo tudi Facebook oglasi izgubili v morju povprečnosti in postali samo še en v nizu motečih elementov za uporabnike Facebooka. O tem nazorno pričajo tudi citati spodaj …
- Prenehajmo motiti ljudi, medtem ko si ogledujejo stvari, ki jih zanimajo, ter sami postanimo to, kar jih bo zanimalo. – Craig Davis
- Nihče ne šteje, koliko oglasov ste ustvarili, temveč si vas ljudje zapomnijo po vtisu, ki so ga ti oglasi pustili. – Bill Bernbach
- Nihče ne bere oglasov. Ljudje berejo tisto, kar jih zanima, in včasih so to pač oglasi. – Howard Luck Gossage
- Edini ljudje, ki jim je mar za oglaševanje, so tisti, ki si z njim služijo kruh. – George Parker
Vlagajte v inovativno Facebook oglaševanje
Če želite pritegniti najrazličnejših vsebin vajene uporabnike, jim morate seveda ponuditi nekaj, česar ne vidijo vsak dan oz. česar še niso naveličani. Zato si drznite izstopiti iz sivine in se poigrati z že uveljavljenimi smernicami. Z drugimi besedami: Dovolite si kdaj pa kdaj kršiti pravila igre! K temu spodbujajo tudi spodnji brezčasni citati:
- Po logični definiciji so omembe vredni oglasi tisti, ki jih ljudje dejansko omenijo. – Seth Godin
- Pravila so tisto, kar umetnik krši. Stvari, ki si jih najbolj zapomnejo, niso ustvarjene po vsakdanjih vzorcih. – Bill Bernbach
- Kdor ni edinstven, v svetu oglaševanja praktično stori samomor. Bill Bernbach
Kreativnost je v svetu neštetokrat ponovljenih vzorcev in sporočil, ki vsa zvenijo enako, zato krepko cenjena vrlina. To podpirajo tudi naslednje misli:
- Radovednost za vse vidike življenja je po mojem mnenju tisto, kar odlikuje kreativne posameznike. – Leo Burnett
- Kreativnost je najverjetneje zadnja v vrsti legalnih konkurenčnih prednosti, s katero lahko povozimo tekmece. – Dave Trott
- Kreativnost brez strategije se imenuje umetnost, kreativnost s strategijo pa oglaševanje. – prof. Jef L. Richards
Pošteni Facebook oglasi ne zavajajo
Morda vam je kdo kdaj dal občutek, da je za uspeh oglaševalske strategije na Facebooku treba kdaj prikrojiti kako dejstvo ali ljudem dati lažne informacije. Morda vam bo to kratkoročno zagotovilo nekaj uspeha, a se vam takšni prijemi lahko izjemno hitro maščujejo. Bodite pošteni in se pri pripravi oglasov ravnajte v skladu s spodnjimi izjavami:
- Nikoli ne napišite oglasa, za katerega si ne bi želeli, da ga prebere vaša družina. Svoji ženi se prav gotovo ne bi zlagali, zato ni potrebe, da lažete moji. – David Ogilvy
- Oglaševanje je zlobno takrat, ko promovira zlobne reči. – David Ogilvy
Ne komplicirajte preveč
Tako kot druge veje marketinga tudi oglaševanje na Facebooku zahteva način komuniciranja, ki mora biti razumljiv čim širši množici ljudi. To pomeni, da je prehudo zapletanje v podrobnosti lahko vaš najhujši sovražnik. Naj vas za preprostejši pristop navdihnejo spodnje besede, ki sta jih prispevali tudi dve pomembni zgodovinski osebnosti …
- Preprostost je najvišja stopnja prefinjenosti. – Leonardo Da Vinci
- Naj bo preprosto. Naj bo nekaj, kar si človek zapomne. Naj bo privlačno na pogled. – Leo Burnett
- Če nečesa ne znate pojasniti šestletniku, tega tudi sami ne razumete dovolj dobro. – Albert Einstein
Uporabite pravi jezik
Preprostost, o kateri smo govorili prej, seveda v zelo veliki meri zanima jezik, s katerim nagovarjamo potencialne kupce in preostalo publiko. Slednje moramo namreč dovolj dobro poznati, da se jim približamo z načinom komunikacije, ki jim je domač in mu zaupajo. Kako pomembno je to za FB oglaševanje, pričajo spodnje modre besede:
- Razmišljam kot modrec, komuniciram pa v jeziku preprostega človeka – William Butler Yeats
- Naša tovarna proizvaja šminke, naši oglasi pa prodajajo upanje. – Peter Nivio Zarlenga
- Ne poznam vseh pravil slovnice … Č želite ljudi prepričati, da nekaj naredijo ali kupijo, bi morali po mojem mnenju to storiti v jeziku, ki ga ti ljudje vsakodnevno uporabljajo in v katerem razmišljajo. Pri nas zato poskušamo pisati v pogovornem jeziku. – David Ogilvy
- Ne govorite mi, kako zelo dobro nekaj naredite. Raje mi povejte, kako dobro izgledam jaz, ko ta izdelek uporabljam. – Leo Burnett
- Ljudje delijo, berejo in se odzivajo na kakršne koli vsebine, ki jih odkrijejo prek prijateljev ali ljudi, ki jih poznajo in jim zaupajo. – Malorie Lucich, Facebook
- V povprečju naslov oglasa prebere petkrat več ljudi kot spremno besedilo. Ko napišete naslov, ste porabili 80 centov svojega dolarja – David Ogilvy
- Ljudje denar zapravljajo, ko se počutijo dobro. – Walt Disney
Uporabite pravi jezik
Preprostost, o kateri smo govorili prej, seveda v zelo veliki meri zanima jezik, s katerim nagovarjamo potencialne kupce in preostalo publiko. Slednje moramo namreč dovolj dobro poznati, da se jim približamo z načinom komunikacije, ki jim je domač in mu zaupajo. Kako pomembno je to za FB oglaševanje, pričajo spodnje modre besede:
- Razmišljam kot modrec, komuniciram pa v jeziku preprostega človeka – William Butler Yeats
- Naša tovarna proizvaja šminke, naši oglasi pa prodajajo upanje. – Peter Nivio Zarlenga
- Ne poznam vseh pravil slovnice … Č želite ljudi prepričati, da nekaj naredijo ali kupijo, bi morali po mojem mnenju to storiti v jeziku, ki ga ti ljudje vsakodnevno uporabljajo in v katerem razmišljajo. Pri nas zato poskušamo pisati v pogovornem jeziku. – David Ogilvy
- Ne govorite mi, kako zelo dobro nekaj naredite. Raje mi povejte, kako dobro izgledam jaz, ko ta izdelek uporabljam. – Leo Burnett
- Ljudje delijo, berejo in se odzivajo na kakršne koli vsebine, ki jih odkrijejo prek prijateljev ali ljudi, ki jih poznajo in jim zaupajo. – Malorie Lucich, Facebook
- V povprečju naslov oglasa prebere petkrat več ljudi kot spremno besedilo. Ko napišete naslov, ste porabili 80 centov svojega dolarja – David Ogilvy
- Ljudje denar zapravljajo, ko se počutijo dobro. – Walt Disney
Dobro preučite svojo ciljno publiko
Da lahko s Facebook oglaševanjem v ljudeh zbudite dobre občutke, izzovete želene reakcije in jih prepričate za svojo idejo, jih morate seveda prej dobro spoznati. Preučite njihove želje, potrebe, vrednote, prioritete … Bolje kot jih spoznate, lažje boste učinkovito komunicirali z njimi.
- Če želite razumeti, kako lev ulovi svoj plen, se ne odpravite v živalski vrt, temveč v džunglo. – Jim Stengel
- Bistvo marketinga je v tem, da svoje kupce spoznate dovolj dobro, da se bodo vaši produkti ali storitve prodajali sami od sebe. – Peter Drucker
Grajenje blagovne znamke preko Facebooka
Facebook oglasi, ki jih pošljete v svet, morajo seveda vsebovati sporočilo, ki se ujema z vašo komunikacijsko strategijo in jo še dodatno krepi. Le z enotnim nastopom boste namreč potencialnim kupcem pošiljali jasne signale in vaši blagovni znamki vdahnili jasno identiteto, ki se bo ljudem vtisnila v spomin. Z drugimi besedami: Postali boste prepoznavno ime. O tem je govoril že eden od velikanov klasičnega oglaševanja v prejšnjem tisočletju David Ogilvy, ko je dejal:
- Med različnimi znamkami viskija, cigaret ali piva ni bistvenih razlik. Vse so si precej podobne. Enako bi lahko trdili za detergente, mešanice za peko ali margarine … Največji tržni del si bo zato priboril proizvajalec, ki bo svoji znamki s pomočjo oglaševanja vlil največ osebnosti.
Kakšno vlogo pri FB oglaševanju igra talent?
Facebook oglaševanje je seveda področje, na katerem je moč uspeti s trdim delom in požrtvovalnostjo, saj bo za svoj vložek nagrajen tisti, ki bo preizkusil čim več metod, nenehno testiral in nadgrajeval svoje pristope. Prav vsakomur so odprta vrata v ta svet, saj je v množici literature, namenjene Facebook oglaševalcem, moč dobiti priročnik za čisto vsak vidik Facebook oglasov, od copywritinga do poglobljene analitike. Je pa zanimivo misel o talentu kljub vsemu podal eden od pionirjev modernega oglaševanja Roger Bernbach.
- Vsaka ideja se lahko spremeni v zlato ali v prah. Vse je odvisno od talenta, s katerim jo obdelujemo. – Bill Bernbach
Se strinjate z napisanim ali mislite, da trdo delo vedno prekosi še tako blesteč talent?
Za konec pa še nekaj humorja …
Kako pomembno je oglaševanje na Facebooku in na ostalih družbenih omrežjih, kakršno je Instagram (vse močnejši in širši je tudi vpliv omrežja TikTok), kažejo že vložki podjetij in rast agencij, ki se ukvarjajo s spletnim marketingom. Da se boste za konec tega članka lahko še malce nasmehnili, pa prilagam še citata dveh velikih mož zgodovine, ki nazorno pričata, kako ključen je marketing za uspeh podjetja. Prvi je eden od očetov avtomobilske industrije, drugi pa večkrat nagrajeni kanadski zgodovinar, kritik, glasbenik in režiser.
- Če prekinemo z oglaševanjem, da bi prihranili denar, je enako, kot da bi ustavili uro, da bi prihranili čas. -Henry Ford
- Poslovanje brez oglaševanje je kot mežikanje dekletu v čisti temi. Sami vemo, kaj počnemo, a tega ne vidi nihče drug. -Stuart Henderson Brit