Nejc se ukvarja z digitalnim marketingom in mnogim podjetjem s svojim znanjem pomaga do boljših poslovnih rezultatov.
Kdo je Nejc Krumpačnik v prostem času in poslovno? Kaj ga navdušuje, ob čem ga spreleti srh, kaj mu požene kri po žilah?
Nejc Krumpačnik je motiviran vedoželjnež, ljubitelj košarke in živali ter zbiratelj vsega, kar vsaj malo diši po vojaški in slovenski zgodovini. Poslovno se ukvarjam predvsem z digitalnim marketingom, vse bolj pa spoznavam tudi področja, povezana s prodajo, vodenjem in coachingom. Navdušujejo me izpiljene človeške mojstrovine, pa naj gre za perfekten komični nastop pokojnega Georga Carlina, razumevanje košarke Luke Dončića, Prešernov Krst pri Savici, dialoge iz filmov Quentina Tarantina ali kreativno spisano prošnjo za delo prijatelja Andreja. Kreativnost pri ljudeh je tisto, kar zares občudujem. Srh me spreleti ob izgovorih in obrekovanju, kri pa mi po žilah požene, ko čakam na nastop pred mnogoštevilčno publiko.
S čim se trenutno ukvarjaš? Kako je doslej potekala tvoja poslovna pot in kje si nabiral izkušnje?
S partnerico Nežo pomagava posameznikom in podjetjem, da s pomočjo spleta izboljšajo svojo prepoznavnost, pridobijo nove stranke in povečajo prodajo. Sva tudi ustanovitelja blagovne znamke Motiviran.si in člana teama KHD – Katzengruber Human Development, kjer skrbiva za marketing, obenem pa nenehno nadgrajujeva svoje znanje s področja prodaje, vodenja in coachinga. To so neprecenljiva znanja za človekov osebni in poslovni razvoj. Čeprav sem bil, še preden sem odšel na samostojno pot, zaposlen v marketinških oddelkih različnih B2B in B2C podjetij, sem se daleč največ naučil v zadnjem obdobju, in sicer preko sodelovanja z zares vrhunskimi podjetniki iz različnih panog.
Spoznala sva se na začetku tvoje poslovne poti. ko je bil portal Motiviran.si še v povojih. Kako se je portal v tem času spremenil in kakšna je njegova prihodnost?
Njegov namen ostaja popolnoma enak. Vsebine so namenjene vsem, ki so v življenju pripravljeni prevzeti odgovornost in se odločno podati svojim ciljem naproti. Takšnim posameznikom ponujamo konkretne vsebine in orodja, da napredujejo na osebnem in poslovnem področju. Verjamem, da je prihodnost blagovne znamke Motiviran.si zelo svetla. Kmalu bomo javnosti predstavili tudi izobraževalne produkte, kot so delavnice in seminarji, da bodo lahko svoje znanje še poglobili in ga začeli tudi v praksi uporabljati.
Na portalu lahko najdemo veliko informacij in nasvetov glede motivacije, osebne ter poslovne rasti. Kako ti skrbiš za osebni razvoj in kaj te pri tvojem delu motivira?
Predvsem ogromno časa namenim lastnemu izobraževanju – ravno si me ujel med 8-dnevnim izobraževanjem Transolution Business Practitioner. Seveda se trudim naučeno tudi čimprej preizkusiti v praksi. Opažam namreč, da ogromno ljudi zgolj zbira informacije, hodi od delavnice na delavnico, ne naredi pa potrebnih prebojev, da bi naučeno tudi unovčili. Svet nas bombardira z informacijami in zato se zlahka ujamemo v lažen občutek, da obstajata še stvar ali dve, ki ju moramo vedeti, preden lahko začnemo. Seveda je to obenem tudi priročen izgovor za odlašanje. V zadnjem letu sem v resnici veliko stvari naredil prvič. Motivirata me predvsem želja po vedno novem znanju in ustvarjalnost – čudovit občutek je, ko se neka ideja pretvori v realnost.
Vsak lastnik spletnega mesta se sooča z dvema izzivoma: kako pridobiti organski promet na spletno stran in kako z njo zaslužiti? Kako si se ti soočil s tema izzivoma?
Absolutno drži. Lastnikom novih spletnih mest priporočam, da se za takojšen učinek poslužijo plačljivega oglaševanja. Facebookova oglaševalska platforma je vendarle tako mogočna in ugodna, da tudi majhnim podjetnikom omogoča, da uspešno konkurirajo večjim. Seveda naj obenem skrbijo tudi za pridobivanje brezplačnega organskega prometa. To je mogoče le s kakovostno vsebino in primerno distribucijo. Naj se ne ujamejo v pogosto zanko, v kateri veliko časa namenjajo produkciji, niso pa pripravljenih vložiti nekaj evrov v samo promocijo. Tako se venomer vrtijo okoli istih ljudi.
Znanje SEO optimizacije je seveda izjemnega pomena. Trenutno Motiviran.si organsko obišče več tisoč ljudi mesečno ravno zaradi obširne produkcije vsebin, ki so napisane v skladu s SEO smernicami pisanja za splet. Povratne povezave na spletno mesto zelo pomagajo. Kaj lahko naredite, da bodo drugi pisali o vas in navajali povezave do vaše spletne strani?
Kako s prometom zaslužiti, je poglavje zase. Pozabite na oglasne pasice. Vaša najboljša možnost je razvoj lastnih produktov in povezava s partnerskimi produkti. Sam sem izbral nekoliko drugačen pristop. Predvsem sem se zavedal, da imajo mediji veliko moč. In če imaš v lasti medij, se ti odprejo mnoga vrata. Do večine poslovnih priložnosti sem prišel na tak način.
Katera je tvoja najljubša motivacijska misel?
Ni potrebno, da mnenje nekoga drugega o tebi postane tvoja realnost. – Les Brown
Katero knjigo bi si moral prebrati vsak posameznik, ki se sooča s pomanjkanjem motivacije?
Dr. William Glasser – Teorija izbire
Na spleti strani redno objavljaš prispevke. Kako ob rednem delu najdeš čas za pisanje blog prispevkov?
Žal je ob obilici dela ravno produkcija vsebin tudi pri meni močno trpela v zadnjem obdobju. Gary Vaynerchuk, ki ga zelo cenim, pravi, da mora biti čas, ko ne skrbiš za stranke ali se ukvarjaš z razvojem posla, namenjen ustvarjanju velikih količin vsebin. Najbolj efektiven si – tako kot pri vsem ostalem –, ko si za nekaj odmeriš čas na urniku.
Kako izgleda celoten proces pisanja prispevka od ideje do objave?
Treba je razmisliti o namenu posamezne vsebine in kako bo le-ta vključena v marketinški miks. Ko gre za vsebino, je pametno identificirati probleme, s katerimi se ukvarjajo bralci, in jim ponuditi rešitve zanje. Vse ostalo je stvar znanja copywritinga, umetniške žilice za pisanje, če hočeš. Veliko tega se da tudi priučiti, knjig in tečajev o pisanju besedil in pripovedovanju zgodb je veliko. V ZDA je temu posvečen tudi študij.
Skupaj z Nežo sta partnerja v zasebnem in poslovnem življenju. To ima svoje prednosti in slabosti. Kako vama uspe uspešno krmariti zasebnim življenjem in poslovnim obveznostmi?
Nekaj najlepšega je, da lahko z Nežo skupaj ustvarjava, preživiva skupaj veliko časa, se pobirava po padcih, nazdravljava ob zmagah in rasteva drug ob drugem. To je privilegij, ki ga ima res malo ljudi. Tem za pogovore nama nikoli ne zmanjka. Res si ne predstavljam, kako bi bilo videti, če bi nekdo od naju bil redno zaposlen, drugi pa bi poskušal razvijati svoj lasten posel. Službo običajno pustiš v službi, biti samostojni podjetnik pa je svojevrsten »lifestyle« in moja velika strast. Tukaj ne zaključiš ob štirih popoldan, te pa zato v nedeljo ne stiska v želodcu, ker je naslednji dan ponedeljek.
V zadnjem času redno izvajaš delavnice s področja digitalnega marketinga. V čem se tvoje delavnice razlikujejo od drugih tovrstnih delavnic?
Res je. V zaključku lanskega leta sva z Nežo izvedla kar nekaj seminarjev na temo digitalnega marketinga ter delavnic o Facebook oglaševanju in pisanju za splet ter raziskovanju ciljnih javnosti, saj podjetniki pogosto ne vedo, kdo so v resnici njihovi kupci.
Feedback je bil izvrsten in verjamem, da sva marsikomu povsem spremenila pogled na marketing, prodajo in oglaševanje. S tem se ne bi ukvarjal, če v teh področjih ne bi videl veliko lepote in koristi za vsakogar. Najini seminarji in delavnice niso nujno zgolj strogo tehnične narave, saj nama je v interesu, da podjetniki spoznajo psihologijo človeškega obnašanja, prodajni proces in celoten spekter dejavnikov, ki vplivajo na uspešno prodajo na spletu, saj se ta pogosto kombinira tudi z »offline« aktivnostmi.
Najinim strankam želiva torej razširiti obzorja, jih naučiti, kako naj gledajo na te teme, da bodo izboljšali svojo prepoznavnost, pridobili nove stranke, prodali več in se prenehali ukvarjati zgolj s tehnično dovršenostjo. Klikati na gumbe v programih je še najbolj enostavno. Lansirati kampanje, snovati prodajne lijake, pripraviti dobre ponudbe, pisati besedila, ki prodajajo, poznati svoje stranke in vse to resnično razumeti – to pa je tisto, kar je zahtevno.
Lahko pa povem, da načrtujem tudi pripravo motivacijskih delavnic za osebno in poslovno rast, ki bodo vpeljane pod blagovno znamko Motiviran.si.
Komu so namenjene tvoje delavnice in kaj lahko udeleženci delavnic pričakujejo?
Namenjene so predvsem podjetnikom, ki že imajo produkte ali storitve, katerih prepoznavnost želijo povečati, pridobiti nove stranke za svoj posel in povečati prodajo. Vse to s pomočjo spleta. Na specifične delavnice kot je denimo ta, na kateri se učimo obvladovanja Facebookove oglaševalske platforme, pogosto pridejo tudi ljudje, ki se šele podajajo v posel in jih zanima, kakšna orodja jim bodo na poslovni poti pomagala, pa tudi posamezniki, ki enostavno želijo pridobiti to znanje, da bi sami vzpostavili svoj lasten posel.
V digitalnem marketingu so pomembne reference in rezultati. Kaj je tvoj največji uspeh, ki bi ga rad izpostavil?
Definitivno blagovne znamke, s katerimi sodelujemo že več let. Mislim, da je to svojevrsten dosežek – ohranjati nivo kakovosti, se skupaj razvijati in celo povečevati obseg sodelovanja. Z marsikom smo v tem času postali tudi dobri prijatelji.
Sicer pa mi je v čast, da lahko sodelujem in se neposredno učim od Silvestra Kmetiča, ki velja za enega izmed najbolj uspešnih prodajnih trenerjev v Sloveniji. Po drugi strani pa, da me je k ambicioznemu projektu povabil Aleš Potrč, vrhunski poznavalec fitnes panoge, pa tudi razvoja poslovanja.
Pripravljamo lansiranje največje svetovne akademije za osebne fitnes trenerje Advanced Coaching Academy, ki prihaja na slovenski in nemški trg. Z Nežo tudi tukaj sodelujeva kot del marketinške ekipe.
V enem izmed pogovorov si dejal, da želiš razviti lastno marketinško agencijo. Danes je v Sloveniji veliko število agencij, ki so zelo dejavne na področju spletnega marketinga. Kako se boš ti lotil preboja na oglaševalski trg?
Ni mi težko priznati, da mi za takšen podvig v tem trenutku primanjkuje še nekaj podjetniškega znanja in izkušenj, pa tudi časa, saj sem, kot si pravilno ugotovil, izjemno zaseden s trenutnimi projekti in izobraževanji. Ko bo prišlo do te stopnje, bom seveda upošteval prvi marketinški zakon. Pozicinirali se bomo zelo nišno.
Sam spekter digitalnega marketinga je zelo širok. Kateri segment bo pokrivala tvoja agencija?
Morda to niti ni toliko vprašanje spektra samih aktivnosti, kot komu bodo naše storitve namenjene. Oglaševati za spletno trgovino ali pomagati pri razvoju osebne blagovne znamke sta denimo dve različni zadevi. Lahko pa, da se bomo ukvarjali zgolj z oglaševanjem na Facebooku in to storitev ponujali vsem. Načinov je več, za katerega se bomo odločili, pa bo pokazala analiza, ko bo seveda čas za to.
V marketingu vedno iščemo »idealne« stranke. Kakšna je po tvojem mnenju idealna stranka?
Idealna stranka je takšna, ki ima bolečino, ki jo tvoj produkt odpravlja.
Če bi se znova podal na podjetniško pot, kaj bi storil drugače?
Prej bi si poiskal mentorja – nekoga, ki je dosegel to, kar sam želim doseči. Več časa bi namenil razmišljanju o poslovnem modelu in pozicioniral bi se zelo nišno.
Kaj svetuješ mladim podjetnikom, ki stopajo prve korake na samostojni podjetniški poti?
Osredotočite se na vaše stranke – kaj je dodana vrednost, ki jim jo lahko ponudite? Poiščite si primerno podporno okolje in se povežite z ljudmi, ki so že dosegli, kar želite doseči sami. Investirajte v svoje znanje – časovno in finančno. Vendar pa vedite, da uspešni niso uspešni zato, ker bi imeli toliko več znanja, vendar zato, ker tisto znanje, ki ga imajo, hitro in učinkovito prenesejo v prakso.
Predvsem pa si drznite sanjati in nikoli ne prenehajte vztrajati. Trud bo poplačan, morda ne v takšni obliki in v tolikšnem času, kot bi si sami želeli, vendar neizogibno bo – v to sem trdno prepričan in verjamem, da sreča doleti tiste, ki veliko delajo. Odločitve sprejemajte hitro. Če dobite dobro priložnost, jo zagrabite, navkljub pomislekom in dvomom, ki jih imate o samih sebi.
Za konec pa še en failure. Katera je bila tvoja največja napaka na podjetniški poti in kaj si se naučil?
Pogosto sem slabo kvalificiral potencialne stranke. Iz izkušenj povem, da stranke, ki so pripravljene plačati najmanj, praviloma pričakujejo največ. Zato dobro razmislite, s kom boste sodelovali.